Traseul ciclo Valea lui Liman – Colonia Fabricii - Tomești – Baloșești – Jupânești - Zolt – Luncani de Jos – Vf. Padeș – Tăul Ursului – Luncanii de Jos – Valea lui Liman
vote data
Descriere

Dacă ne aflăm în Munții Poiana Ruscă, trebuie să urcăm pe vârful Padeș, cel mai înalt punct din masiv. Este traseul care ne duce în Padeș, la înălțimea de 1.382 m.
Acest traseu este un circuit care începe din Valea lui Liman, pe valea râului Bega Luncani, dar el poate fi tratat și ca 2 circuite diferite, forma sa de cifra 8 face posibil acest lucru. De la Valea lui Liman prin Colonia Fabricii, la Tomești, în coborâre ușoară pe DJ 684, de unde urcăm dealul spre Baloșești. De aici intrăm pe un drum de macadam până la Jupânești. În Jupânești putem să vizităm biserica de lemn, monument istoric construit în sec. al XVII-lea. De aici, pe drumuri de pământ, către Zolt, de unde trecem dealul la Luncanii de Sus și apoi coborâm la Luncanii de Jos. Astfel se încheie prima buclă a traseului. De aici începe adevărata provocare, urcarea în Padeș. Practic, de la altitudinea de 370 m ajungem la 1.382 în aproximativ 11km.
Drumul forestier pe Pârâul Mare şerpuieşte pe lângă firul apei și câștigă altitudine rapid, în serpentine sucesive. Ajungem în Curmătura Făgeţelului (şa la sud de Vârful Făgeţel) și părăsim drumul forestier spre dreapta, intrăm pe un drum forestier cu un urcuş puternic, ce ne scoate după aproximativ1 km în poiana Padeşului, din creasta principală a Munţilor Poiana Ruscă, și apoi pe Vf. Padeș. În principal, urmăm marcajul turistic bandă galbenă.
Sub vârful Padeş, la întoarcere, spre stânga se află refugiul „La Autobuzul din Padeș”. Ne întoarcem la Curmătura Făgețelului și continuăm pe drumul pe care am urcat ințial spre Tăul Ursului, o șa unde întâlnim drumul județean 684 ce vine de la Rușchița. Coborâm pe acest drum și ne întoarcem la Valea lui Liman.

Tip traseu: Mountain Biking
Grad de dificultate: dificil

Alte puncte de interes din vecinătatea acestui obiectiv: